Vandaag na een druk dagje op het werk gelijk door naar hypotheekadviseur nummer twee. Ander verhaal, andere berekening, min of meer zelfde uitkomst. Straks als alle offertes binnen zijn alles maar even naast elkaar leggen en uitpluizen op de details… Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel.
Een gesprek bij zo’n adviseur duurt wel even, dus we waren pas om zeven uur thuis. Om half acht met het bord op schoot even het nieuws kijken en rustig aan doen…
Mis!
De bel. We kijken elkaar aan, maar we verwachten niet echt iemand. Hedzer neemt op (we zitten in een appartement dus we hebben een intercom-systeem). Degene die beneden staat vraagt om mevrouw. OK, ik krijg de hoorn en zeg mijn naam.
-‘Mevrouw Daems? Ik ben van Casema. U heeft toch televisie via ons?’
-‘Ehm, ja, hoezo?’
-‘Mag ik dan even binnenkomen?’
-‘Is er iets mis met de kabel ofzo dan?’
-‘Nee, maar misschien kan ik u interesseren in internet via de kabel…’
-‘Heeft u een afspraak gemaakt dan?’
-‘Nee, hoezo?’
-‘Ik maak graag afspraken voor als mensen langskomen’
-‘Ziet u dit maar als verrassingsbezoek’
-‘Ik stel dit soort verrassingen niet zo op prijs’
-‘Maar kan ik dan een afspraak maken voor een andere keer?’
-‘Nu?’
-‘Ja, ik spreek nu met u’
-‘Ja, maar u stoort’
-‘Hoezo dan?’
-‘Ik ben aan het eten’
-‘Ja hoor, uw eten is zeeeker belangrijker dan goedkoop internet, dag mevrouw!’
We hebben een Ja-Nee sticker op de brievenbus. We hebben ergens aangegeven dat we niet telefonisch benaderd willen worden (kan ergens op internet, weet niet meer waar).
We werden namelijk helemaaaaal gek van al die lui die onder het eten belden om kranten, internet, telefoon, verzekeringen en pensioenen aan ons te slijten.
Die stroom hadden we dus redelijk gekeerd (helaas slippen de ‘enquetes’ er nog tussendoor omdat die niet onder die regeling vallen. Maar het is in ieder geval heel wat minder geworden).
Dat ze ook bij je aan de deur komen was dus nieuw voor mij.
Maar even met Casema gebeld hoe dat zit.
Casema laat bedrijven op provisie-basis inderdaad bij mensen aanbellen om ‘tijdens een persoonlijk gesprek’ mensen internet via de kabel aan te praten.
‘Tja mevrouw, we zijn een commercieel bedrijf en we willen graag ons product slijten’.
En daar kon ik het mee doen…
Grrr!
Heb je die laatste opmerking van die man zelf bedacht? Ik vind hem echt briljant!
@ herr: nee, dat zei hij echt zo! Hij was oprecht verbaasd dat ik mijn eten belangrijker vond dan zijn aanbieding!
Goed dat je m niet binnen gelaten hebt.
De brutaliteit!
Dacht ie trouwens meer kans te maken bij mevrouw dan bij meneer?
Dit zal toch niet een reactie zijn op dat bericht van laatst dat gemeentes straatventers aan willen pakken die je (als je door de stad loopt) van alles willen aansmeren???
Sticker nee/nee moet uitgebreid worden met een extra “Nee”?
ik heb ook een hekel aan dat soort dingen! (bij mij is het ook nee!)
Ik heb daar ook zo’n hekel aan. Hier is het helemaal een gekkehuis op dat gebied en in de States maken ze niet eens onderscheid tussen een zondag of woensdag… Ik heb 1 keer net zoals Seinfeld gevraagd om hun huis telefoon nummer zodat ik kon terug bellen als het mij uitkwam, dat vonden ze niet zo’n goed idee omdat ze het vervelend vonden om thuis lastig gevallen te worden met ongewenste telefoon gesprekken. Nou weet je ook hoe ik me voel zei ik, en hing op… 😀
Ik krijg er zo’n hekel aan dat ik ’s avonds bijna de telefoon niet eens meer wil opnemen.
Het moet niet gekker worden 😕
Bizar. Dat moet toch niet mogen zomaar?
@Amiek: dat dacht ik ook, maar het is kennelijk toegestaan!