AD Rules!

Het Algemeen Dagblad is niet “mijn” krant. Bij ons in de documentatie-ruimte blader ik door de Leeuwarder heen (om op de hoogte te blijven van de nieuwtjes op het thuisfront) en de Volkskrant krijg ik digitaal. De andere kranten alleen maar als ik weet dat er interessante stukjes instaan. (Als een collega mij tipt).
Maar vandaag was het AD helemaal top.
Een grote foto van een baby-zeehondje, met een tekst erbij die uitlegde dat het binnenkort over en uit is voor dit beestje, want de jacht is bijna geopend.
Dit zorgde (en zorgt) voor veel aandacht voor de jacht, veel telefoontjes en zelfs een tv-interview voor mijn kamerlid in Netwerk.
Na er met het team (mijn kamerlid, haar inhoudelijk medewerker en anderen) al een paar weken druk mee bezig geweest te zijn, is het fijn te merken dat er aandacht is voor zo’n belangrijk onderwerp.
Volgende week gaan ze ‘het ijs op’ om te kijken hoe de jacht er aan toe gaat. Ook gaan ze in Canada praten met de mensen daar, en proberen de mentaliteit ten aanzien van zeehondenjacht te veranderen.
Kleine stapjes, maar hopelijk is alle inzet niet voor niets en worden zeehondjes straks niet meer levend gevild.

4 gedachtes over “AD Rules!

  1. ik heb een banner op mn site staan; na doorklikken kun je dan (de zoveelste) petitie tekenen. Maar dat schiet ook niet zo op, hoe sympathiek ook. Op een gegeven moment moet er wel iets gebeuren natuurlijk!
    Werken aan mentaliteitsverandering is inderdaad iets wat veel belangrijker is. En veel meer S.M.A.R.T.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s