en nu wordt het wachten

Een paar maanden geleden zei het lampje in de oven, terwijl er een heerlijke zalm-spinazie quiche in stond te sizzzelen ‘pats’. Lampje stuk. Kan gebeuren.
Dus de oven af laten koelen (eerst de quiche opgegeten natuurlijk) en vervolgens de boel maar even open om te kijken wat voor een lampje er vervangen zou moeten worden.
Hedzer is er een behoorlijke tijd mee bezig geweest, maar zag niet hoe hij (zonder de oven eruit te slopen), het lampje kon vervangen.
Nu is het verder niet heel erg storend, dat zo’n lampje het niet doet. Je kunt iets minder goed zien of dat wat je aan het bakken bent al het goede kleurtje heeft, maar voor de rest functioneert de oven nog hardstikke prima.
Dus, een paar maanden later toch maar de reparatieservice van onze verhuurder gemaild. We betalen maandelijks een redelijk bedrag voor ‘servicekosten’, dus als je daar dan eens gebruik van kunt maken dan moet je die kans grijpen natuurlijk .
De volgende dag werd ik gebeld om een afspraak te maken, maar eerst moesten ze merk en type van de oven weten. Merk weet ik nog wel, maar type niet; dat staat niet op de oven, alleen op de gebruiksaanwijzing en op de gebruiksaanwijzing staan 7 verschillende typenummers. Dus daar moest ik ze even over terugbellen. Vervolgens zou ik weer teruggebeld worden, maar wel na de meivakantie. Dus na de vakantie werd ik gebeld voor het maken van een afspraak. “Dan komt de monteur morgen bij u langs”. “Sorry, dat gaat niet, morgen is dinsdag en dan moet ik werken, mijn man trouwens ook. Op vrijdags werk ik niet, dus dat komt het beste uit”. “kan het echt niet op woensdag of donderdag?” “tja, ook dan moeten we op ons werk zijn, ik kan niet zomaar vrij krijgen” . (Dit was vorige week). Uiteindelijk de afspraak gemaakt voor vrijdag 20 mei. Vorige week vrijdag viel er een brief op de deurmat, met de mededeling dat als de reparatie buiten de garantie viel, of als wij geen aankoopnota konden tonen, er 90 euro voorrijkosten, 1 euro per minuut en 20 euro materiaalkosten in rekening gebracht zouden worden.
Vind ik nogal heftig voor een lampje…
Bovendien hebben wij de aankoopnota niet omdat wij de oven niet gekocht hebben; dat heeft de verhuurder gedaan.
De verhuurder dus maar eens gebeld. Blijkt het een potentiele til-actie van de reparatie-service te zijn. Volgens de verhuurder proberen ze zowel geld van ons te krijgen, als van de verhuurder via een contract dat zij met elkaar hebben. De verhuurder wilde graag een kopietje van de brief en die hebben we vorige week vrijdag gelijk maar even langsgebracht. Daar kregen we nog een keer verzekerd dat wij absoluut niets hoeven te betalen.
Deze week ben ik 3 x gebeld door de monteur. Of ik toevallig thuis was. “Toevallig” was ik alle drie keren aan het werk. En nee, ik kon ook niet “even” naar huis.
Vervolgens ben ik gisteren een beetje suf geweest: ik had de hele dag van zes uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds naar een nummer kunnen bellen voor het tijdstip dat de monteur vandaag langs zou komen, maar… ik bedacht dat pas om halftien ’s avonds. En nu heb ik 45 cent betaald om te horen dat het nummer na acht uur ’s avonds niet werkt. En nu weet ik dus ook niet wanneer vandaag de monteur komt. Nou ja, het regent toch, dus veel zin om naar buiten te gaan heb ik ook niet. Alleen dat wachten… da’s vervelend!

4 gedachtes over “en nu wordt het wachten

  1. dat is echt irritant…je kan niet ff naar de winkel, je kan niet ff een ommetje maken, naar de wc gaan is al ongemakkelijk want ja “ojee als ie nu niet net maar aanbelt”….erg vervelend zo’n wachtdag!
    ik weet er alles van ( heb UPC gehad…)

  2. ik heb dinsdag de schilder gehad voor de voordeur, hy kwam s’ochtends vroeg al om half acht. hy zei dat het een paar uurtjes zou duren voordat het droog was, maar het heeft de hele dag geduurd, dus de hele dag de voordeur open. Dan heb je pas een ongemakkelijke dag. Er stonden namelijk ook in een keer een stel jevoha getuigen in de gang….. en de deur kon niet dicht….

    maar ja, wel het hele huis schoon kunnen maken, jammer genoeg kon ik niet de stad in om wat zomerjurkjes te halen , dan moet dat zaterdag maar

  3. En dat voor een lampje!
    Wij hebben een oven mèt werkend lampje, alleen doet de oven zelf het niet meer. (Geen zin meer in gedonder met monteurs, dus we laten ’t maar zitten)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s