The Empress Orchid

Mooi boek, eigenlijk in een ruk uitgelezen. Hij heeft weken hier in het linkermenu gestaan bij ‘ik lees nu’, maar dat klopte dus niet helemaal.
Het verhaal is even lastig om in te komen, al die chinese termen en je moet even gevoel krijgen voor de tijd waar het verhaal in speelt.
Maar dan ontrafelt zich een waar intrigespel en is het boek maar moeilijk weer neer te leggen!
Een aanrader.

—-
Nieuw boek dus ook weer in de kantlijn. Voor de derde keer in begonnen. Vind het wel een heel grappig boek en leuk om te lezen, maar als ik het wegleg, begin ik er niet weer in te lezen. Als ik het dus weer oppak, kan ik weer van voor af aan beginnen.
Schrijfstijl is aan de ene kant aangenaam, aan de andere kant vermoeiend om te lezen, dus echt ontspannen lezen is er niet bij. Het neigt naar taaie kost, wat eigenlijk vreemd is voor een grappig boek.
Ik ga mijn best doen.

—-
Het is vandaag ook eindelijk gelukt om mijn bestelling te plaatsen bij bol.com. Dat was een dikke week niet mogelijk. Ik geloof dat een kortingscoupon die ik had de hele programmatuur in de war stuurde ofzo. In ieder geval, ik heb de nieuwste John Irving (Until I Find You) besteld (met 30% korting, een van de redenen om bij Bol te bestellen). Daarnaast heb ik ‘Mijn leven als Geisha’ van Mineko Iwasaki besteld, omdat ik daar goede kritieken over gelezen heb. Ook nog besteld: Memoires van een Keizerin, over het leven van Farah Dibah.

—-
Sinds gisteren hebben we er een Bruna bijgekregen in het winkelcentrum. Natuurlijk gelijk even doorheen gestruind. Ze hadden relatief veel boeken voor een Bruna. Potentieel gevaarlijk dus voor Hedz en mij. Maar goed dat ze niet al te veel Engelstalige boeken hebben.
Het beste nieuws is dat er in deze Bruna een postagentschap zit. Dat postagentschap was namelijk sinds februari niet meer in de wijk (een wijk van meer dan 10.000 inwoners!).

2 gedachtes over “The Empress Orchid

  1. Ik ben nu bezig in “Eva’s oog” van Karen Fossum. Ben voortdurend thrillers aan het lezen de laatste tijd!

  2. Ik herken je ervaring met de hitchhiker’s gide to the galaxy. Heb het nooit uitgelozen. Misschien toch weer eens aan beginnen.

Plaats een reactie